JMDgroup s.r.o.

Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky platné od 1.1.2019

 

Článok I

Úvodné ustanovenie

 

1.1.   Spoločnosť JMD GROUP s.r.o., Topoľčianska 4020/35, 921 01, Banka, identifikačné číslo 44 558 678,  zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava , v oddiely SRO, vo vložke číslo 23265/T  vydáva  tieto všeobecné obchodné podmienky,  ktorými  budú  spravované záväzkové vzťahy medzi ňou  a fyzickými  / právnickými osobami, ktoré prejavia záujem o tovary resp. služby ponúkané v rámci podnikateľskej činnosti spoločnosťou JMD GROUP s.r.o.

1.2.   Tieto  všeobecné  obchodné  podmienky  sa  vzťahujú  na  predaj  tovaru  a poskytnutie  služieb,  pri  ktorých spoločnosť JMD GROUP s.r.o. vystupuje ako „dodávateľ“ a zákazník ako „odberateľ“.

1.3.   Všeobecné obchodné podmienky platia v plnom rozsahu, pokiaľ dodávateľ a odberateľ v osobitnej písomnej zmluve niektoré podmienky nedohodnú inak.

1.4.   Prednosť pred týmito obchodnými podmienkami majú zákonné ustanovenia, od ktorých sa nemožno odchýliť dohodou  zmluvných  strán.  V prípade  rozporu  medzi  týmito  všeobecnými  obchodnými   podmienkami a zákonnými ustanoveniami, od ktorých sa možno odchýliť dohodou zmluvných strán, majú prednosť tieto všeobecné obchodné podmienky.

1.5.   Každý odberateľ je povinný oboznámiť sa so všeobecnými obchodnými podmienkam dodávateľa, a to ešte pred  zadaním  objednávky.  Odberateľ  zadaním  svojej  objednávky  dodávateľovi  potvrdzuje  svoj  súhlas s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami.

 

Článok II

Ponuka, objednávka a uzatvorenie zmluvy

 

2.1.   Dodávateľ na základe požiadavky odberateľa vyhotoví písomnú ponuku s uvedením podmienok jej realizácie (riešenie, cena, termín dodania, platobné podmienky), pričom táto ponuka nie je záväzná ale slúži  len na informovanie odberateľa o návrhu riešenia požiadavky.

2.2.   Platnosť ponuky predloženej dodávateľom trvá spravidla 30 dní od jej vypracovania, pokiaľ sa  dodávateľ a odberateľ nedohodnú inak. Pri ponukách s dlhodobým plnení si dodávateľ vyhradzuje právo na  zmenu, ktorá však platí za predpokladu akceptácie odberateľom. V opačnom prípade stráca ponuka svoju platnosť.

2.3.   Zamestnanci  dodávateľa  nie  sú  oprávnení  dojednávať  vedľajšie  dohody  ústne  alebo  poskytovať  ústne potvrdenia nad rámec týchto všeobecných obchodných podmienok, či platných iných písomných zmlúv.

2.4.   Odberateľ predloží na základe ponuky dodávateľovi písomnú objednávku /osobne, faxom alebo elektronicky.

2.5.   Kúpna zmluva medzi dodávateľom a odberateľom vzniká, keď dodávateľ akýmkoľvek spôsobom akceptuje odberateľom zadanú objednávku. Dodávateľ si vyhradzuje právo odmietnuť prijatie objednávky, čo je povinný bezodkladne oznámiť odberateľovi.

 

Článok III

Ceny a platobné podmienky

 

  3.1.   Cenníky dodávateľa majú len informatívny charakter a dodávateľ ich vedie v internom systéme.

3.2.   Dodávateľ poskytuje cenovú ponuku na základe požiadavky odberateľa, nakoľko predmetom  obchodného vzťahu sú individuálne špecifické riešenia na základe identifikovanej požiadavky.

3.3.   Dodávateľ je povinný vystaviť odberateľovi faktúru podľa podmienok potvrdených v objednávke, pre účely realizácie platby zo strany odberateľa. Odberateľ zodpovedá za správnosť osobných / fakturačných  údajov uvedených v objednávke.

3.4.   Odberateľ  je  povinný  zaplatiť  dodávateľovi kúpnu  cenu  na  základe  faktúry,  ktorá  je  vystavené  podľa podmienok dohodnutých kúpnou zmluvou /uvedené vo faktúre/ v stanovenom termíne splatnosti.

3.5.   Za termín splatnosti sa považuje termín pripísania dlžnej sumy v prospech účtu dodávateľa.

3.6.   V prípade nedodržania termínu splatnosti je odberateľ povinný uhradiť dodávateľovi úroky z omeškania podľa platnej legislatívy a zmluvnú pokutu vo výške 0,06% z dlžnej sumy za každý deň omeškania, vyčíslenú penalizačnou faktúrou, ktorú vystaví dodávateľ.

 

Článok IV

Dodacie podmienky

 

4.1.   Dodávateľ je  povinný  dodať tovar/službu odberateľovi v lehote,  množstve a  kvalite uvedenej v ponuke dodávateľa, ktorú odberateľ akceptoval vo svojej objednávke. V prípade vzniku nepredvídateľných prekážok pre dodanie je dodávateľ povinný informovať odberateľa o zmene a dohodne ďalší postup.

4.2.   Pokiaľ  nie  je  dohodnuté  inak,  dodávateľ  zabezpečí  dodanie  tovaru  v dohodnutom  termíne  z vlastnej prevádzky do prevádzky odberateľa prepravnou spoločnosťou.

4.3.   Náklady na prepravu do vzdialenosti 50 km znáša dodávateľa a do prevádzky odberateľa vzdialenej nad 50 km od prevádzky dodávateľa znáša odberateľ podľa aktuálneho cenníka prepravy.

          4.4.   Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na odberateľa momentom prevzatia tovaru.

 

Článok V

Záruka a zodpovednosť za vady

 

5.1.   Dodávateľ  poskytuje  na  svoje  tovary  a služby  v dĺžke  a podľa  podmienok  uvedených v záručnom  liste vydanom odberateľovi, inak v dĺžke a podľa podmienok stanovených zákonom.

5.2.   Odberateľ je povinný s dodaným tovarom nakladať v súlade s účelom jeho použitia a podľa  poskytnutého návodu  na  jeho  použitie,  pričom  pri  realizácii  montáže  tovaru  je  povinný  postupovať  prísne  v súlade s návodom a požiadavkami na montáž. V prípade porušenia niektorej z uvedených povinností dodávateľ nezodpovedá za takto vzniknuté vady tovaru, a to ani v prípade, že sa ich výskyt prejaví v čase plynutia záručnej doby.

5.3.   Pre určité druhy tovaru môže dodávateľ požadovať, že montáž tovaru a jeho následný servis môže vykonávať výlučne  autorizované  servisné  stredisko  dodávateľa  s riadne  vyškoleným  personálom  a s doporučeným servisným  vybavením,  pričom  sa  riadi  postupmi  stanovenými  výrobcom  tovaru.  V opačnom  prípade dodávateľ nezodpovedá za vady tovaru, a to ani v prípade, že sa ich výskyt prejaví v čase plynutie záručnej doby.

5.4.   V prípade  akéhokoľvek  neoprávneného  zásahu  do  tovaru  resp.  jeho  úprava,  ktoré  boli  vykonané  bez predchádzajúceho písomného súhlasu dodávateľa spôsobia, že dodávateľ nenesie žiadnu zodpovednosť  za vlastnosti takéhoto tovaru.

5.5.   Za  vadu  tovaru  sa  nepovažuje jeho  bežné  opotrebovanie alebo  prirodzená strata  pôvodných vlastností. Dodávateľ nezodpovedá za vady spôsobené nevhodným používaním, neodbornou montážou a servisnými zásahmi, poškodením ochranných známok, zanedbaním údržby, živelnými vplyvmi, úmyselným poškodením.

5.6.   Dodávateľ  pri  realizácii  opráv  alebo  servise  nezodpovedá  za  vady,  ktoré  sú  spôsobené  pôvodnými vlastnosťami a kvalitou opravovanej veci.

 

Článok VI

Reklamačné podmienky

 

6.1.   Odberateľ je povinný overiť správnosť dodaného tovaru bez zbytočného odkladu po jeho prevzatí.

6.2.   Pre prípadné vady tovaru je odberateľ povinný uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu, a to písomnou formou u dodávateľa, však najneskôr do uplynutia záručnej doby.

6.3.   Zjavné vady pri dodaní ako sú  nesprávny tovar, viditeľné poškodenie, nedostatočné množstvo a iné,  je odberateľ povinný reklamovať najneskôr nasledujúci pracovný  deň po  prevzatí tovaru, inak jeho  právo z týchto vád tovaru zaniká.

6.4.   Dodávateľ  je  povinný  reklamáciu  vybaviť  do  30  dní  odo  dňa  jej  prijatia,  pričom  sa  riadi  platným reklamačným poriadkom, ktorý vydal.

6.5.   Odberateľ  bol  riadne  informovaný  o podmienkach  uvedených  v  reklamačnom  poriadku  dodávateľa  a uzatvorením kúpnej zmluvy s nimi súhlasil.

 

 

Článok VII

Odstúpenie od zmluvy

 

7.1.   Dodávateľ má právo odstúpiť od realizácie kúpnej zmluvy v prípade, že odberateľ nedodržal platobné podmienky z predchádzajúcich kúpnych zmlúv.

7.2.   Odberateľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade porušenia dohodnutých obchodných podmienok zo strany dodávateľa.

7.3.   Ak sa odberateľ rozhodne bezdôvodne odstúpiť od už uzatvorenej zmluvy je dodávateľ oprávnený uplatniť si náhradu škody vzniknutej týmto konaním, jedná sa predovšetkým o tovar, ktorý je špecifickým a určený výhradne pre požiadavky odberateľa.

 

Článok VIII

Všeobecné ustanovenia

 

8.1.   Poskytnutá technická dokumentácia, schémy a výkresy, ktoré sa týkajú technického riešenia tovaru  patria dodávateľovi, pričom dodávateľ ich nemôže použiť na iné účely ako sú montáž a údržba tovaru.  Nie  je dovolené  tieto  dokumenty  rozmnožovať  a rozširovať,  alebo  inak  sprístupniť  tretej  osobe,  bez  súhlasu dodávateľa.

8.2.   Ak dodávateľ poskytne odberateľovi vzorky tovaru, tieto zostávajú vlastníctvom dodávateľa a odberateľ nie je oprávnený sprístupniť ich tretej osobe.

8.3.   Uzatvorením  kúpnej  zmluvy  odberateľ  súhlasí,  že  dodávateľ  používa  jeho  osobné  údaje  v rozsahu nevyhnutnom  pre   splnenie  si   povinností  vyplývajúcich  zo  vzájomného  obchodného  vzťahu   medzi dodávateľom a odberateľom. Dodávateľ sa zaväzuje, že zabezpečí dostatočnú ochranu osobných údajov odberateľa pred akýmkoľvek zneužitím.

 

Článok IX

Záverečné ustanovenia

 

9.1.   Dodávateľ si vyhradzuje právo zmeniť tieto všeobecné obchodné podmienky, a to vždy výhradne v písomnej forme. Zároveň zabezpečí ich zverejnenie a sprístupnenie každému odberateľovi.

9.2.   V prípade, že niektorá časť týchto všeobecných obchodný podmienok stratí platnosť, nemá to žiadny vplyv na platnosť ostatných častí.

9.3.   Záväzné vzťahy medzi dodávateľom a odberateľom pri plnení zmluvných povinností sa spravujú  právny, poriadkom  Slovenskej  republiky. Prípadné  spory  budú  riešené  mimosúdnou  cestou, ak by nedošlo k vzájomnej dohode  vzniknutý spor bude predložený príslušnému súdu Slovenskej republiky v lokalite dodávateľa.