JMDgroup s.r.o.

Reklamácie

1. Úvodné ustanovenie

 

1.1  Tento reklamačný poriadok vydáva spoločnosť JMD GROUP s.r.o.,Topoľčianska 4020/35, 921 01 Banka, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, v oddiely Sro, vložka číslo 23256/T (ďalej len „Dodávateľ“), ktorý je vypracovaný v súlade  §18 ods. 1 zákona č.250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, čím riadne informuje spotrebiteľa ( ďalej len „Odberateľa) o podmienkach, mieste a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (ďalej len „reklamácia“).

1.2. Obchodné  vzťahy  pri  predaji  a poskytovaní  služieb  medzi  Dodávateľom  a  Odberateľom  sa  riadia  podľa Všeobecných obchodných podmienok Dodávateľa (ďalej len VOP),   Obchodného zákonníka a Občianskeho zákonníka. Odberateľ je právnická alebo fyzická osoba, pričom právnická osoba je vždy zastúpená fyzickou osobou.

1.3. Reklamačný poriadok:

  • upravuje právne vzťahy, medzi Dodávateľom ako vykonávajúcou spoločnosťou a Odberateľom, vznikajúcepri vybavovaní reklamácií správnosti a kvality tovarov a služieb dodaných Dodávateľom Objednávateľovi,
  • stanovuje zodpovednosť za vady tovarov a služieb dodaných Dodávateľom
  • slúži ako správny postup pri uplatňovaní práv Odberateľa

1.4. Dodaný tovar alebo služba musia mať požadovanú kvalitu, množstvo, technické parametre a musia byť dodané bez vád, najmä musia zodpovedať záväzným technickým požiadavkám. Za vady, ktoré má dodávaný  tovar alebo služba už pri prevzatí Odberateľom, v plnej miere zodpovedá Dodávateľ. V prípade už použitého tovaru Dodávateľ   nezodpovedá   za   vady   vzniknuté  nesprávnou   montážou   alebo   používaním,   alebo   bežným opotrebením.  Pri  montáži  tovaru  je  Odberateľ  povinný  sa  riadiť  odporučením  a  pokynmi  uvádzanými dodávateľom. Pri tovare a službe, u ktorých bola znížená cena z dôvodu nejakej vady, o ktorej bol Odberateľ informovaný,  Dodávateľ  už za túto vadu nenesie zodpovednosť.

 

2. Podmienky a postup pri reklamácii

 

2.1. Reklamáciou sa rozumie uplatnenie nároku Odberateľa na preverenie správnosti a kvality tovarov a služieb dodaných Dodávateľom. Ak Objednávateľ zistí, že tovar alebo služby dodané Dodávateľom majú vadu ( tzn., že nie sú dodané v plnom rozsahu a kvalite v súlade s kúpnou zmluvou / faktúrou), môže uplatniť  právo zo zodpovednosti za túto vadu (ďalej len reklamácia).

2.2. Reklamáciu je povinný Odberateľ uplatniť bezodkladne ako sa vada prejaví a to formou písomnej  žiadosti (Reklamačný  záznam), predložením  dokladov  o vykonaní  obchodu  (faktúra,  protokol,...) a inými  dokladmi dokumentujúcimi jeho tvrdenie, ktoré doručí do sídla spoločnosti Dodávateľa (pošta, fax, mail).  Poverený pracovník  Dodávateľa  písomne  potvrdí  prebratie  reklamácie,  rozhodne  a informuje  Odberateľa  o  postupe riešenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do troch pracovných dní. Ak reklamácia neobsahuje požadované  doklady a náležitosti,  Dodávateľ  má  právo Objednávateľa  vyzvať,  aby v stanovenej  lehote (5 pracovných dní) doplnil a spresnil požadované údaje s upozornením, že v opačnom prípade bude  reklamácia považovaná za neoprávnenú. Termín na vybavenie reklamácie sa predlžuje o dni, počas ktorých  Odberateľ nedodal požadované doklady.

2.3. Dodávateľ oboznámi Odberateľa o výsledku reklamácie najneskôr do 30 dní od dňa prijatia reklamácie.  Do tejto lehoty sa nepočíta čas potrebný na odborné posúdenie reklamovanej vady, ktoré však nesmie trvať dlhšie ako 30 kalendárnych dní.   Ak reklamáciu nie je možné z technických dôvodov vybaviť do 30 dní,  uzatvorí Dodávateľ a Odberateľ dohodu o vybavení reklamácie (požiadavky, dôvody, spôsob, termíny). Po uplynutí tejto lehoty ma Odberateľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť

2.4. Odberateľ môže písomne oznámiť reklamáciu a uplatniť nárok na jej odstránenie u Dodávateľa  kedykoľvek počas  záručnej  doby.  Ak  záručná  doba  už  uplynula,  považuje  sa  reklamácia  zo  strany  Odberateľa  za neoprávnenú, nakoľko zaniká právo zo zodpovednosti za vady. Záručná  doba  začína  plynúť  prevzatím  dodaného  tovaru  alebo  služby  Odberateľom a dĺžka  jej  trvania  je stanovená:

  • pre dodaný tovar 24 mesiacov, ak nie je inak stanovená v Kúpnej zmluve
  • pre opravu, údržbu, servisný zásah (rozumie sa činnosť, ktorou sa odstraňujú vady vecí a následky  ich poškodenia, alebo poškodenia vzniknuté ich opotrebovaním) 3 mesiace
  • sobitne špecifikáciou v uzatvorenej Kúpnej zmluve.

2.5. Odberateľ pri vybavení oprávnenej reklamácie podľa typu vady má nárok:

Odstrániteľné vady

Za odstrániteľné vady sa považujú také vady odstránením, ktorých neutrpí kvalita a úžitkové vlastnosti

dodaného tovaru alebo služby. Ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť Odberateľ má právo na:

a) bezplatné odstránenie vady,

b) poskytnutie zľavy z ceny tovaru,

c) bezplatnú výmenu veci  (dodanie novej služby) alebo, ak sa vada týka len súčasti veci, má nárok na výmenu vadnej súčasti, ak tým predávajúcemu nevznikli neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť závady,

d) odstúpenie od zmluvy, ak Odberateľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád, vec (službu) riadne používať.

Neodstrániteľné vady

Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby bolo možné dodaný tovar (službu) riadne používať ako bez vady, má Odberateľ právo na

a) výmenu tovaru,

b) odstúpenie od kúpnej zmluvy.

2.6. Náklady spojené s reklamáciou a odstránením jej príčin uhrádza v celom rozsahu:

  • odávateľ v prípade, že reklamácia bola uznaná ako oprávnená
  • odberateľ v prípade, že reklamácia nebola uznaná ako oprávnená a dôvod reklamácie bol spôsobený nevhodným používaním, neodbornou montážou a zásahmi, zanedbaním údržby, živelnými vplyvmi  resp. úmyselne.

 

3. Vylúčenie zodpovednosti Dodávateľa

 

3.1. Dodávateľ nezodpovedá a neuzná reklamáciu ako oprávnenú pri zistení, že vada bola spôsobená  nevhodným používaním, neodbornou montážou a zásahmi, poškodením ochranných známok, zanedbaním údržby, živelnými vplyvmi  resp. úmyselne (nie predčasným opotrebovaním alebo vadou materiálu).

3.2. Dodávateľ upozorňuje, že pri zásahu tretej osoby počas záručnej doby, alebo počas reklamácie končí sa záručná doba a Odberateľovi zaniká právo na reklamáciu.

 

4. Záverečné ustanovenia

 

4.1. Vzťahy Odberateľa a Dodávateľa môžu byť upravené aj osobitnou zmluvou uzatvorenou medzi Odberateľom a Dodávateľom  a v prípade  rozporu  medzi  osobitnou  zmluvou  a týmto  reklamačným   poriadkom,  platia ustanovenia osobitnej zmluvy.

4.2. Ak  sa  Dodávateľ  a Odberateľ  nedohodnú  inak,  riadia  sa  právne  vzťahy  upravené  týmto  reklamačným poriadkom platným právom Slovenskej republiky.

4.3. Práva zodpovednosti za vady, pri ktorých záručná doba začala plynúť pred dňom nadobudnutia účinnosti tohto zákona, sa posudzujú podľa doterajších platných predpisov.

4.4. Práva zodpovednosti za vady pri použitých veciach,  pri ktorých záručná doba  začala plynúť  predo  dňom nadobudnutia účinnosti tohto reklamačného poriadku, sa posudzujú podľa doterajších právnych predpisov, ak k prevzatiu veci došlo predo dňom nadobudnutia účinnosti tohto zákona.

4.5. Dodávateľ je oprávnený v závislosti od zmien príslušných právnych predpisov alebo svojej obchodnej politiky zmeniť tento reklamačný poriadok. Túto zmenu spolu s určením jej účinnosti oznámi Dodávateľ zverejnením v priestoroch svojej prevádzky a na svojej internetovej stránke:  www.jmdgroup.sk.